Framtidsdrömmar

Hur ogärna jag vill inse det så är det 2,5 år tills jag tar studenten och man är nog lite illa tvungen att börja tänka på vad man skall syssla med efter gymnasiet. Jag är ganska säker på att juridik är något jag vill studera men var är frågan. Har funderat på Lunds universitet. Varenda gång vi varit dit och hälsat på min morbror har jag blivit mer och mer förälskad i staden. Inte för stor, inte för liten. Nära till Danmark=jobbmöjligheter. Sen vore det också skönt att ha någon man känner att kunna vända sig till om det krisar sig. Sedan har jag också funderat på psykologi vid karolinska institutet. Stockholm har alltid varit en av mina favoritstäder. Har alltid velat bo i en storstad som är lite mindre om det makes any sense :P. En nackdel med Stockholm är den att det är ganska dyrt att bo i Stockholm och jag har ingen jag känner där men samtidigt vore det nyttigt att lära sig att ta hand om sig själv. Men det är nog ändå en tid till dess men känns som att det ändå är smart att börja fundera så att man kan lägga upp mål så att man orkar plugga. Till sist vill jag inte stressa upp andra gymnasieelever i samma sits. Man kommer alltid på något, ett mellanår kan vara till hjälp om man har svårt att bestämma sig , vad vet jag :P.
 
 
Från 2014 ...
 
Upp