Tysklandsutbyte 2016- del 2

Nu kommer resten av vårt program. På tisdagen var vi först i skolan och efter lunchen bar det av till Lappfors för att vandra och paddla, riktigt roligt var det. Vandringen var lite sådär , det var väldigt fuktigt och jag hade bara vanliga tygskor så det var lite dåligt :P. Men paddlingen var jättekul, jag for till och med på den lite svårare med flera forsar, läskigt var det men jag tycker sånt är jätteroligt. Men vissa av pojkarna tyckte det var jättekul då jag skrek då det gungade så det minns säkert alla från resan att jag skriker som gud vet vad :P. Sen åkte jag och Sophia till min mormor för att äta, älgkött fick vi och gott var det. Sen hade jag faktiskt tävling på kvällen och det gick jättebra, det blev en 9:onde placering så riktigt nöjd var jag. Efter jag hade tävlat åkte vi fort hem och jag duschade och sen åkte vi till Linas för att umgås med de andra. Vi spelade cluedo, kollade skräckfilm och lekte lite lekar. På onsdagen var det en heldag i skolan, på eftermiddagen hade vi lekar på schema och vi var indelade i lag, vårt lag kom tyvärr sist men whatever :P. Som pris fick vi sisu :p. På kvällen var vi vid mitt och jätteskoj hade vi. Vi kollade hockey, åt en massa gott , spelade fotboll och bara umgicks. På torsdagen var vi på Futsal från morgonen och det var faktiskt riktigt skoj :). Sen hade vi vanlig skoljumppa och sedan skollunch. Efter det åkte vi in till stan för en guidad tur, dte var jättetråkigt rent ut sagt :P men va kan man. Sedan hade vi lite fritid på stan och vi var och käkade på subway. Efter det åkte vi till mässkär, jag hade inte varit där på flera år så det var riktigt kul att besöka. Där gick vi runt ön , åt laxsoppa och de som ville fick simma. Sen åkte vi hem. På kvällen var vi till Carros och vi hade riktigt roligt, vi spelade volley, åt gott ( haha noway) och spelade bordhockey. Det var riktigt bra feelis och alla hade jätttekuul. På fredagsmorgonen skulle dom åka tillbaka, det var faktiskt riktigt sorgligt att se alla åka. man hade fått så bra kontakt med alla så jag fällde nog en tår elr två :P. Men snapchat finns ju så vi håller riktigt bra kontakt, wir vermissen euch <3
 
 
Upp