Tysklandsutbyte 2016- Del 1

Tänkte jag måste skriva ett skillt inlägg om Tysklandsutbytet vi hade i början av maj. Jag har tyvärr inte tagit så mycket bilder men Carro(länk) har tagit en hel del och lagt dem på sin fina blogg, kolla in den. Men som sagt , jätteroligt har vi haft. På lördagen var vårt huvudmål powerpark men vi vek av i Purmo för att plantera lite granar :p, men sedan fortsatte vi vår färd till powerpark och spenderade hela dagen där, jättekul hade vi. Jag och Sophia ( min utbyteselev) hann bara vara hemma en liten stund före det bar av till Falli för fotbollslandskamp ( vi var just bara lite stolta då vi vann ;) ). Sedan spenderade vi resten av kvällen vi Carros , jag och Sophia åkte hem en halv 1 tiden. Sen på söndaan tog vi en sovmorgon och åkte till citymarket för att inhandla chips till kvällens roligheter, självklart inhandlades också fazers choklad :D. Sen åkte vi och kolla på Jaros b-juniorers match , riktigt bra match och Jaro vann 7-5 ?! Sedan hämtades vi av en från vår tyska grupp och åkte ut till Carros villa där vi kollade på Finland- Tyskland hockeymatch, Finland vann :). Sedan hade vi knytkalas . Sedan fick de som var tillräckligt modiga ta ett dopp i det blå ( kan erkänna att jag inte var en av dessa, jag ville inte dra på mig nån förkylning :P). Sedan stannade vi kvar där tills solen gick ner, tyvärr var ett moln ivägen men whatever :P. Kom hem typ en 11 tiden så stupade i säng för vi hade väckning klockan 6 nästa morgon :)(. Började måndagen med finska ( stackars tyskar :P). Sedan hade vi några presentationer om Finland och de fick också lära sig lite svenska  :P. Halld käfta, jag älskar dig och knäppgök hade dom i alla fall snappat upp :P.  Sen var vi också till kommunhuset ax för grisar och lemonad, gott var det . Sedan firade vi europadagen i auditoriet, passande med tyska gäster :). På kvällen var vi till Jakobstad och käkade burgare vid Friends & burgers, gott som vanligt. Sedan härjade vi på runt i stan, prismapersonalen ser nog styggt på en fortfarande :P. Tror jag avslutar här och bjuder på bilder från dessa dagar så att inlägget inte blir alltför långt, del 2 kommer upp så fort som möjligt.
 
 
 
Upp